なぜハードディスクドライブのイノベーションか?

論文のアブストラク
Miniaturization of Hard Disk Drive (HDD) has been widely recognized as one of the typical examples of “disruptive innovation” since the publication of “The Innovator’s Dilemma” by Clayton Christensen. I started my R&D carrier by designing flying heads for HDD. Observation of the R&D history of HDD based on my experience gives me a different view from Christensen’s claim. Christensen insisted that Miniaturization of HDD was a disruptive innovation. I will say “It is not true.” and “Miniaturization of HDD is one of the innovation drivers which can create new technology and markets.”


以下は、ヤフー翻訳による訳です。私が訳したのではありません(念のため)。結構いい線いっているかも・・・。

                                                            • -

Hard Disk Drive(HDD)の小型化は、クレイトンクリステンセンによる「InnovatorのDilemma」の出版以来「破壊的な革新」の典型的例のうちの1つと、広く認められました。私は、HDDのためにフライングヘッドを設計することによって、私の研究開発キャリヤーを始めました。私の経験に基づくHDDの研究開発歴史の観察は、私にクリステンセンの主張と異なる見解を与えます。クリステンセンは、HDDのMiniaturizationが破壊的な革新であると主張しました。私は、言います、「それは、真実ではありません。」、そして、「HDDの小型化は、新技術と市場をつくることができる革新ドライバーのうちの1人です。」